יום רביעי, 4 בדצמבר 2013

הזמנות ומשלוחים בלי לצאת מהבית

הטכנולוגיה של היום, גם הישנה יותר, עוזרת לנו לחסוך הרבה זמן וטרחה כשאנחנו רוצים להזמין ולקנות מוצרים מסוימים כמו המוצרים שלנו, שלצורך העניין הם קינוחים אישיים. הכל הודות לשירות הזמנה בטלפון או דרך האינטרנט, שירותי take away ומשלוחים עד הבית.

הטכנולוגיה החדשה של ימינו, ואפילו הישנה יותר, עוזרת לנו לחסוך הרבה טרחה וזמן יקר בכל פעם שאנחנו רוצים לקנות או להזמין מוצר כזה או אחר. בזכות שירות הזמנה דרך הטלפון או האינטרנט, שירות take away ושירותי משלוחים עד בית הלקוח, אנחנו מסודרים ויכולים להתפנות לעיסוקים אחרים.

קנייה באינטרנט
היום יש המון אתרי אינטרנט שאפשר לקנות דרכם את המוצרים שאנחנו רוצים. יש אתרים שמכוונים לסוג מסוים של מוצר, ואלה הם אתרים של בתי עסק או רשתות ספציפיות, למשל חברת אופנה והלבשה או רשת חשמל ואלקטרוניקה. לצדם, יש אתרים שמציעים מגוון רחב של מוצרים מכל התחומים כמעט, והם לא שייכים לעסק מסוים, כמו amazon ו ebay, ויש את סוג האתרים שמקשרים את הגולשים לאתר שממנו אפשר לקנות את המוצר המבוקש, כמו "זאפ".

בעת הרכישה באינטרנט, אנחנו יכולים לבחור שירות משלוחים עד הבית, בתוספת תשלום. כשמדובר בחנות וירטואלית בלבד, שאין לה תחליף, המשלוח הוא לא אופציה אלא הכרח.

לחלופין, אם יש חנות, אנו יכולים לבחור לבוא אליה באופן אישי ולקחת את המוצר במו ידינו, וכך לוותר על התשלום עבור המשלוח. עם זאת, המשלוח הוא לרוב בסכום סביר ומשתלם.
הזמנות דרך הטלפון
דרך הטלפון אנחנו יכולים להזמין שירות take away ממסעדות, בכל פעם שמתחשק לנו לאכול משהו אבל אנחנו לא רוצים או לא יכולים לצאת מהבית.

המונח טייק אוויי הוא לפעמים בעייתי, משום שהרבה מפרשים אותו כלקיחת האוכל מהמסעדה, כלומר בלי שצריך לשבת במסעדה כדי לאכול. 

עם זאת, לרוב, השימוש במילה מתייחס למשלוח עד הבית.
הזמנות דרך אפליקציות לסמארטפונים
היום החלה תופעה חדשה של הזמנת שירותים דרך אפליקציה לטלפונים החכמים. מי שצריך שירות מסוים, פשוט נכנס לאפליקציה ומזמין אותה, בלי טלפונים ושיחות מיותרות. דוגמא טובה לכך היא Get Taxi,  שעוררה התלהבות וסערה בקרב משתמשי הסמארטפונים.
יתרון
השירותים האלה חוסכים לנו הרבה זמן ומאמץ, ומאפשרים לנו להמשיך בשגרה שלנו- לימודים, עבודה, סידורים, משפחה וכן הלאה. השירותים מוכיחים את הצורך בהם בעיקר כשאנו מעוניינים לרכוש מוצר כשלהו שאינו בנמצא בארץ, למשל ספר שעדיין לא הגיע לחנויות הספרים.
חסרון

הרבה פעמים הבחירה שלנו בשימוש בטכנולוגיה לצורך רכישה או הזמנה של משלוח עד הבית היא עניין של עצלנות בלבד, ואנחנו מפספסים חוויות על הדרך. בנוסף, יש מוצרים שלא כדאי להזמין מבלי שבוחנים אותם באופן אישי, כמו בגדים או תכשיטים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה